Veelgestelde vragen over bloemen bezorgen

In dit artikel behandelen we een aantal veel gestelde vragen over het bezorgen van bloemen. Tegenwoordig is het de normaalste zaak van de wereld als je bloemen online besteld en aan huis laat bezorgen. Leuk om iemand mee te verrassen. Heb je na het lezen nog vragen? Dan kun je contact opnemen met de klantenservice van de bloemist.

Wat is jullie levertijd?

Als het om bloemen bezorgen in Nederland gaat, geldt voor 13.00uur besteld, dezelfde dag nog geleverd! (uitgezonderd zondag, behalve moederdag). In veel regio’s kan er ook nog na 13.00uur bezorgd worden. Bij het bestellen worden u de bezorgopties gegeven. Bij wereldwijde bestellingen voor 16.30 geplaatst, wordt er de volgende dag bezorgd (soms ook bezorging op zondag). Meestal geldt dat er voor particulieren bezorgd wordt tussen 09.00uur en 18.00uur en bij bedrijven tussen 09.00uur en 17.00uur. Tenzij u daar telefonisch andere afspraken over heeft gemaakt. In een enkel geval kan het door drukte voorkomen dat er na 18.00uur geleverd wordt.

Waar worden de bloemen bezorgd als er iemand niet thuis is?

Als eerste wordt er bij de buren geprobeerd en dan krijgt de ontvanger een briefje in de bus met het adres waar de bloemen opgehaald kunnen worden. Als directe buren niet thuis zijn, probeert de lokale bloemist het nog een keer of hij laat een bericht achter of de ontvanger even contact opneemt.

Wat betaal ik voor de levering?

Voor Nederland betaalt u € 6,95 en voor het buitenland betaalt u € 9,95. Indien u met een acceptgiro wilt betalen kost dat € 1,50. De acceptgiro ontvangt u per post en kunt u na levering betalen. De overige betaalmethodes zijn gratis. De prijzen zijn inclusief BTW. Per adres betaalt u 1 keer de leveringskosten. Het maakt dus niet uit hoeveel boeketten u verstuurd. Mocht het om grote aantallen gaan, neem dan contact op met onze klantenservice.

Kan ik ook anoniem verzenden?

Ja dat kan. De geadresseerde ziet alleen uw tekst op het kaartje. Uw gegevens worden nooit aan derden doorgegeven. Op deze manier kun je echt iemand verrassen.

Kan ik aangeven wanneer ik een boeket uiterlijk bezorgd wil hebben?

Dat kunt u aangeven bij ‘opmerking’. We kunnen het echter niet garanderen, dus doe dat alleen als het echt noodzakelijk is. Wanneer u zeker wilt weten of het lukt, neem dan contact op met onze klantenservice per telefoon of e-mail. Bij rouwstukken echter leveren we altijd voor de door u opgegeven tijd. Als er onverhoopt een reden is dat dat niet lukt, nemen wij contact met u op.

Worden er ook bloemen bezorgd in campings, hotels en ziekenhuizen?

Jazeker! Het helpt ons echter wel dat u zoveel mogelijk informatie geeft over de ontvanger. Te denken valt aan naam, telefoonnummer ontvanger, kamernummer, afdeling, etc. Je kunt ook kiezen voor bijvoorbeeld een brievenbus boeket. Deze passen in een kleine verpakking.


Welke informatie hebben jullie nodig als ik een rouwstuk wil versturen?

Wij vinden het uiteraard erg belangrijk dat bloemen voor een begrafenis of een crematie op de juiste plaats en tijd bezorgd worden. Wilt u daarom ook zoveel mogelijk informatie doorgeven onder het kopje ‘opmerkingen’? Bijvoorbeeld: naam uitvaartcentrum, naam overledene, tijd en datum van aanvang afscheid nemen, etc. Let er daarnaast op dat u de tekst op het lint of kaartje richt aan de overledene en niet aan de nabestaanden. Dus bijvoorbeeld ‘Ik zal je missen’ of ‘Bedankt voor alles’ en/of uw naam.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *